29 Haziran 2010 Salı

"Dopdolu bir yaşamım oldu.Yarın ölsem hiç gam yemem. Ben hayatta her şeyi başardım."

Zaman mı hızla geçiyor, yoksa insanlar istediklerini gerçekleştirebilmenin kolay yolunu mu buldu ?
 Geçen gün elime geçen bir gazetenin ön sayfasındaki haberi görünce garip bir duygu hissettim. 24 yaşındaki Amerikalı aktrist Amanda Bynes emekliliğini açıklamış. Başlığı görünce önce bir şaşırıyor insan. Neydi; ne kadar kazandı ve neden emekli oluyor gibi sorular hızala saliseler içinde beynimde dönerken, haberin detaylarında buluyorum cevaplarımı. Forbes dergisinin yayınladığı listede, "2007 yılında Amerka'nın en çok kazanan genç isimleri arasında 5. sırada yer alan sevgili Amanda, işini artık sevmediğinden emekliye ayrılıyor"muş...  24 yaşında, ne yapacağını bulmuş ve bunda para kazanmış, dünyaca ünlü, dünyanın en çok kazanan genç isimleri arasında 5. olarak yerini almış.. Şimdi konu şuraya dayanıyor; NEDEN? NASIL? Aslında tüm bu soruların cevabı istemekten geçiyor. İstemek ve istediklerin doğrultusunda harekete geçmek. Bir çoğumuz ( kendi ülkemin genç simalarına bakıyorum ) bırakın en çok kazanmayı, henüz ne yapacaklarını bile bilmiyorlar. En başında, sevmedikleri bir bölümde sırf üniversite okumuş olmak için yıllarını harcıyorlar. Bittikten sonra da, başlarda başlayan büyük bir boşluk, sonrasında da okudukları bölüm dışında para kazanabilmek için çalışılan herhangi bir meslek.. Sonuç hüsran.

"Ben star olmayacağım, ben efsane olacağım." 


Bu konuarı açmamın aslında tek sorumlusu Efsanevi Yıldız Freddie Mercury. O bir çoğumuzun bildiği ve hâla dilimizden düşürmediği  "Bohemian Rhapsody", "Somebody to Love", "We Are the Champions", "Don't Stop Me Now", "Killer Queen" ve "Crazy Little Thing Called Love" gibi pek çok uluslararası hit parçanın yazarıdır. Ve Britanyalı rock grubu Queen'in o muhteşem solisti.
Kökeni Farsi idi. Hindistan'da büyümüş ve  şuanda Tanzanya'nın bir parçası olan Zanzibar'da dünyaya gelmiş ancak  17 yaşındayken ailesi ile birlikte İngiltere'ye göç etmişlerdi. Dolayısıyla dünyanın ilk Hintli rock yıldızı olduğu öne sürülmekteydi. Piyanoyu, gitarı çok az bilmesine ve hatta çok karmaşık harmoniler yazmış olmasına rağmen nota bilgisi yok denecek kadar azdı. Çok özel bir sese sahipti. Normal konuşma sesi bariton aralığında olmasına karşın şarkı söylerken ki sesi tenordu. Ve hiç formal vokal eğitimi almadığını söylemişti.

"Müzik aynen resim çizmeye benzer..resmi çizerken arada neye benzediğini görmek için bir adım geri çekilmek zorundasındır..Ben de Queen den bir adım geri çekiliyorum..sevenlerimin,müziğimi ebediyete kadar hayatta tutmalarını istiyorum"

Mercury, opera ile rock müziği harmanlayarak yeni bir müzik anlayışı ile dünyayı kasıp kavuran, sahnedeki şovu, duruşu pek çok kişi tarafından hala dünyanın en güçlü vokali olarak anılan unutulmaz bir sanatçıdır. Bu başarının arkasında aslında ne yapmak istediğini bilen ve tüm koşulları - koşullar olmasa dahi - bu doğrultuda olur kılan, inancı ve isteklerinden başkası değildi.








Hiç yorum yok: